بازدید 63802
ششصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

میراژ‌های فرانسوی در راه جنگ علیه روسیه در اوکراین/انهدام کارخانه ساخت ادوات نظامی روسیه توسط نیرو‌های ویژه اوکراین+فیلم

ششصد و سی و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 28 November 2023

میراژهای فرانسوی در راه جنگ علیه روسیه در اوکراین

 

بین الملل تابناک: ششصد و سی و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اصرار آلمان به حمایت از اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۲۳:۲۷

صدراعظم آلمان تاکید کرد که کشورش به حمایت از اوکراین در مقابله با حمله روسیه ادامه خواهد داد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که کشورش به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد. این در حالی است که دولت آلمان در تأمین بودجه موردنیاز مردم این کشور به مشکل خورده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شولتس در پارلمان کشورش گفت: آلمان اکنون بعد از ایالات متحده، دومین حامی بزرگ اوکراین است، از جمله در حوزه کمک‌های تسلیحاتی. ما به حمایت خود تا هر وقت که لازم باشد ادامه می‌دهیم.

او با بیان اینکه این حمایت هم برای اوکراین و هم برای اروپا «از اهمیت وجودی» برخوردار است، هشدار داد که کمک‌های ارسالی به اوکراین هرگز نباید قطع شود.

او گفت: حتی نمی‌خواهیم تصور کنیم که پیروزی روسیه در این جنگ چه تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت.

در اوایل ماه میلادی جاری آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که کشورشی در سال میلادی آینده حمایت‌های خود از اوکراین را «شدیداً افزایش» خواهد داد.

بربوک گفت که گرچه اروپا درگیر جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس است، اما نباید از چالش ژئوپلیتیک جنگ اوکراین غافل شود.

موشک‌های پدافند هوایی اوکراین رو به اتمام است
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۲۲:۱۱

 تارنمای «بیزنس اینسایدر» در گزارشی نوشت: پس از ۲ سال رگبار بی‌وقفه موشک‌ها و پهپادهای روسیه، موشک‌های پدافند هوایی و مهمات توپخانه‌های اوکراین رو به اتمام است.

به گزارش این نشریه آمریکایی، با نزدیک شدن به دومین زمستان جنگ اوکراین، مسکو و کی‌یف در تلاش برای تقویت دفاع هوایی خود هستند.

برای کی‌یف، پدافند دفاعی مجهز در متوقف شدن یا ادامه حرکت ارتش این کشور در جریان حملات موشکی و پهپادی روسیه به شهرها و زیرساخت‌های حیاتی اوکراین تعیین کننده است.

از سوی دیگر برای مسکو، توانایی سرنگونی پهپادهای اوکراینی و موشک‌های ارائه شده توسط غرب برای اینکه نیروهای روسی بتوانند در عملیات زمینی آتی مانور [به کارگیری شگرد و حرکات نظامی] دهند، بسیار حیاتی است.

سامانه‌های دفاع هوایی قدرتمند برای هر ۲ طرف در مقابله با حضور مداوم پهپادهای نظارتی و انفجاری در میدان نبرد، که می‌توانند عملیات نظامی را فلج کنند، حیاتی است.

بیزنس اینسایدر در ادامه عنوان می‌کند که پس از ۲ سال رگبار بی‌وقفه موشک‌ها و پهپادهای روسیه، موشک‌های پدافند هوایی و مهمات توپخانه‌های اوکراین رو به اتمام است.

از همین رو، ایالات متحده و کشورهای اروپایی در تلاش برای افزایش تولید دفاعی برای تامین مجدد اوکراین هستند اما از آنجاییکه تولید آنها به آرامی پیش می‌رود، به ذخایر داخلی برای حمایت از کی‌یف رجوع می‌کنند و در حال جستجوی موشک‌ها و مهمات سازگار با تجهیزات دوران شوروی سابق اوکراین که هنوز در انبارهای تسلیحاتی کی‌یف موجود است، هستند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و اوکراین به راه حلی سریع روی آورده‌اند و آن برنامه موسوم به فرنکن سام (Franken SAM) است که موشک‌های ساخت غرب را با پرتابگرها و رادارهای طراحی شده توسط شوروی سابق سازگار می‌کند.

مایکل کوفمن (Michael Kofman) کارشناس آمریکایی ارتش روسیه در این باره گفت: تنها مسکو است که هنوز برای سامانه‌های پدافند هوایی طراحی شده توسط شوروی سابق که اوکراین از آن استفاده می‌کند، موشک‌ می‌سازد.

وی ادامه داد: کی‌یف و حامیانش اکنون پس از ۲ سال خرید همه موشک‌های موجود در سراسر جهان برای این سلاح‌ها، با «مشکل ساختاری اساسی» مواجه هستند. فرنکن‌ سام ممکن است راه حلی برای کمبود مهمات باشد.

مسکو: آمریکا در باتلاق اوکراین گرفتار می‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۲۱:۲۵

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ایجاد ناآرامی‌ها و بحران‌های نظامی از سوی ایالات متحده در ویتنام و افغانستان، گرفتاری مجدد آمریکایی‌ها در شرایطی مشابه در اوکراین را قابل پیش‌بینی دانست.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف گفت: ایالات متحده نه تنها یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته، بلکه برای تغییر رژیم و دامن زدن به هرج و مرج داخلی و ناآرامی در روسیه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

این دیپلمات ارشد روس با اشاره به تلاش ایالات متحده برای دامن زدن به ناآرامی‌ها و تغییر رژیم در کشور متبوعش تاکید کرد: در صورت تداوم رویکرد آشوب‌طلبانه آمریکا در منطقه، اوکراین نیز به سرنوشتی همچون ویتنام و افغانستان گرفتار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سناریوی رویارویی مسکو و واشنگتن به حدی قطعی شده که باید مورد توجه قرار گیرد و این احتمال وجود دارد که تشدید بیشتر تنش‌ها توسط آمریکا منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به رویکرد خصمانه واشنگتن، گزینه های احتمالی که آمریکا در آینده از آن بهره می‌برد را بسیار محدود توصیف کرد و گفت: یک سناریوی منفی شامل افزایش تنش ها تا قطع رابطه به شدت فرسوده دیپلماتیک میان دو کشور خواهد بود.

وی به گزینه محتمل دیگری اشاره کرد که در آن غربی ها تلاش می کنند با ایجاد شکاف در میان کشورهایی که تمایلی به پذیرش نظم جهانی مبتنی بر قوانین غرب ندارند، روسیه و چین را مهار کنند.

پوتین: برای آزادی کل جهان می‌جنگیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۲۰:۵۴

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه این کشور راه کسانی را که مدعی سلطه بر جهان هستند مسدود کرده است، گفت: ما برای آزادی کل جهان می جنگیم.

 ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه در سخنانی در نشست کلیسای جامع جهانی مردم روسیه افزود: همانطور که بارها در تاریخ اتفاق افتاده است، روسیه راه کسانی را که امروز ادعای سلطه بر جهان و انحصار آنها را دارند مسدود کرده است.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه روسیه اکنون در خط مقدم ایجاد نظم جهانی عادلانه تر است، ‌ افزود: ما اکنون برای آزادی نه تنها روسیه، بلکه برای تمام جهان مبارزه می کنیم.

هرگونه مداخله خارجی را اقدامی تهاجمی محسوب می‌کنیم

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسکو هرگونه مداخله خارجی را اقدامی تهاجمی علیه روسیه می داند و بر این اساس به آن پاسخ خواهد داد.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: ما هرگونه مداخله یا اقدام تحریک آمیز خارجی با هدف ایجاد درگیری و مناقشه بین قومیتی و بین مذهبی را اقدامی تهاجمی علیه روسیه، به عنوان تلاشی برای به چالش کشیدن روسیه از طریق افزایش تروریسم و افراط گرایی، به عنوان ابزاری برای مبارزه با روسیه می دانیم، و بر این اساس به این اقدامات واکنش مناسب خواهیم داست.

وی تصریح کرد: امروز روس هراسی و سایر اشکال نژادپرستی به ایدئولوژی غرب تبدیل شده است؛ آنها علیه همه مردم روسیه هستند.

پوتین افزود:‌ روسیه کشوری بزرگ و با شاخص های متنوع است، و قدرت، برتری رقابتی و ظرفیت عظیمی در این تنوع فرهنگ، سنت و آداب و رسوم نهفته است.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما باید درس های انقلاب، جنگ داخلی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را به فراموشی بسپاریم، مردم روسیه اکنون هزینه محاسبات اشتباه انجام شده در آن زمان را می پردازند.

پوتین گفت: از آن رخدادها، ‌سال‌ها گذشته است اما مردم روسیه از همه ملیت ها، حتی کسانی که در قرن بیست و یکم متولد شده‌اند، هنوز، حتی پس از گذشت چند دهه، دارند تاوان محاسبات نادرست آن زمان را می‌پردازند.

انهدام کارخانه ساخت ادوات نظامی روسیه توسط نیروهای ویژه اوکراین+فیلم
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۹:۱۵
 
 
انفجار در کارخانه چلیابینسک تراکتور که زیرمجموعه‌ای  اورال‌واگن‌زاود است و برای ادوات زرهی روسی خصوصا تانک‌ها موتور می‌سازد.
تعداد بازدید : 5738

احتمال تجهیز اوکراین به جت‌های «میراژ-۲۰۰۰»

روز دوشنبه، منابع خبری نظامی، مدعی شدند که گفت‌‌وگوهایی بین فرانسه با اوکراین برای ارسال جت‌های «میراژ-۲۰۰۰» در جریان است.

به گزارش «وبگاه بالگرین میلیتری» به نقل از وبگاه «اینتلیجنت آنلاین» گفت‌وگوهایی برای انتقال جت‌های «میراژ-۲۰۰۰» ساخت فرانسه به اوکراین بین نمایندگان فرانسه و اوکراین در جریان بوده است.

بر اساس این گزارش، وزرای دفاع دو کشور فرانسه و اوکراین، گفت‌و‌گوهایی را در این زمینه انجام داده‌اند. یکی از مواردی که شاید مانع این انتقال شود، ترس فرانسه از بدتر شدن روابط با روسیه است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا گفته است: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه می‌تواند تمام جنگنده‌های اف-۱۶ وعده داده شده غرب به اوکراین را در بیست روز سرنگون خواهند کرد.

روزنامه فرانسوی «فیگارو» نیز مدعی شده که سی خلبان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های فرانسوی میراژ-۲۰۰۰ آموزش دیده‌اند. این آموزش در دو پایگاه هوایی فرانسه در  «مونت دو مارسان» و «نانسی» برگزار شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از همه کشورها درخواست کرده که برای تقویت دفاع اوکراین جنگنده به این کشور بفرستند. اوکراین آرزوی دستیابی به دست‌کم ۴۰ هواپیمای جنگی میراژ-۲۰۰۰ را دارد.

قبل از نهایی کردن هرگونه تحویل، وزارت دفاع فرانسه چند مورد مهم را بررسی خواهد کرد که شامل نقش حیاتی و کارآیی این تسلیحات برای ارتش اوکراین و اطمینان از اینکه امکان تشدید خصومت با روسیه وجود ندارد، خواهد بود.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرده که روسیه به منظور تقویت پدافند هوایی خود، سامانه‌های راهبردی پدافند هوایی را از منطقه راهبردی «کالینینگراد» به مناطق عملیاتی اوکراین منتقل کرده است.

رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و رئیس جمهوری اوکراین

ولیعهد سعودی و رئیس جمهوری اوکراین در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر، روابط دوجانبه و پاره‌ای از مسائل مهم و مورد توجه دو کشور را بررسی کردند.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در جریان تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بر تمایل عربستان و حمایت این کشور از تمامی تلاش‌های بین‌المللی در راستای حل بحران سیاسی اوکراین –روسیه تاکید کرد.

براساس گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، رئیس جمهوری اوکراین نیر تلاش‌های عربستان در این زمینه را ارج نهاد.

دو طرف همچنین در جریان این گفت‌وگوی تلفنی درخصوص روابط دوجانبه و شماری از مسائل مهم و مورد توجه دو کشور روسیه و عربستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر مجارستان: روسیه شکست نخواهد خورد

«ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان گفت، غرب باید این «واقعیت» را که روسیه در جنگ اوکراین شکست نخواهد خورد، پذیرفته و یک طرح جایگزین را در رابطه با این جنگ در دستور کار قرار دهد.

اوربان خاطرنشان کرد، غرب به جای آنکه این جنگ را محدود به یک منطقه کند، تصمیم گرفت آن را تشدید و جهانی کند.

اوربان بر اساس ویدیوی سخنرانی وی که از سوی سخنگوی دولت مجارستان در روز یکشنبه انتشار یافت گفت: «استراتژی غرب در این جنگ چه بود؟ من کمی ساده‌تر آن را بیان می‌کنم؛ اما این حقیقت است. استراتژی ما بر این فرض بود که اوکراینی‌ها خواهند جنگید و در خط مقدم پیروز خواهند شد و روس ها نهایتا شکست خواهند خورد و این شکست باعث تغییر حکومت در مسکو می‌شود.»

نخست وزیر مجارستان ادامه داد: «استراتژی به این صورت بود که ما تامین مالی می‌کنیم و اوکراینی‌ها جنگیده و می‌میرند. حالا ما به اینجا رسیده‌ایم که کاملا واضح است که اوکراینی‌ها در خط مقدم پیروز نخواهند شد.»

 

نخست وزیر مجارستان در این سخنرانی گفت: «راه‌حلی در میدان جنگ وجود ندارد. روس‌ها شکست نخواهند خورد. در مسکو هیچ تغییر سیاسی رخ نخواهد داد. این واقعیت است.»

اوربان اضافه کرد: «روسیه شکست نخواهد خورد و هیچ تغییری نیز در سیاستش ایجاد نخواهد شد. بنا بر این ما باید با واقعیت روبه رو شویم. ما باید به سراغ طرح جایگزین برویم. اما اتحادیه اروپا در حال حاضر  چنین طرحی ندارد.»

نخست وزیر مجارستان هفته گذشته از اتحادیه اروپا خواست در استراتژی خود در قبال اوکراین تجدید نظر کند. او هشدار داد، تا زمانی که رهبران این اتحادیه اطمینان حاصل کنند که اهدافشان با قطع حمایت‌های آمریکا «به شکلی واقع‌بینانه قابل تحقق است» با کمک‌های بیشتر برای کی‌یف مخالفت خواهد کرد.

به نوشته پایگاه «پلتیکو»، اوربان در نامه ای به «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا نوشت: «شورای اروپا باید بحثی صریح و باز در مورد عملی بودن اهداف استراتژیک اتحادیه اروپا در اوکراین برگزار کند.»

نخست وزیر مجارستان از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، خواستار راه‌حل حاصل از مذاکرات برای این جنگ به جای طولانی تر ساختن بحران و ریسک کردن بر سر تشدید هر چه بیشتر آن شد.

روسیه: هیچ برنامه تهاجمی و توسعه طلبانه در اروپا نداریم

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در نشستی ضمن تاکید بر این که روسیه برنامه توسعه طلبانه ای در اروپا ندارد افزود: رژیم اوکراین در راستای منافع غرب رفتار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که روسیه هرگز هیچ برنامه تهاجمی و توسعه طلبانه در اروپا ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۰
روسیه مناطق اشغالی را تخلیه کند ،اوکراین قید شبه جزیره کریمه و عضویت در ناتو را بزند غرب هم به تحریم روسیه پایان دهد این مناقشه گره خورده است و بهترین گزینه پایان دادن سریعتر به‌ آن‌ می باشد. طرفین صلوات بفرستند و قضیه ختم به خیر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
هیچ کدومش قابل اجرا نیست چون اون مناطق بخشی از خاک روسیه شده و انتظار بی طرفی از اوکراین هم غیر منطقیه بعد از این همه خسارت و جنگ، روسیه به هیچ کدوم از اهدافش نرسیده و تا خرخره تحریمه طبیعتا نمیان چنین امتیازاتی بهش بدن . این جنگ احتمالا شبیه سناریوی کره ای تموم میشه و امریکا در اوکراین پایگاه نظامی میزنه شبیه کره بدون عضویت ناتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قراره بنجلهای فرانسوی ، کار رو در بیارن . صبور باشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
تخلیه مناطق روس نشین اکراین باعث نسل کشی آنها توسط اکراین میشود
الان یکی میاد میگه اسماعیل هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
مگه سوال بدیه ؟واقعا کجاست که مردم بینوای غزه رو به این روز انداخت
زنده باد اوکراین و لعنت بر روسیه و شرق گدایان
پاسخ ها
قابل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
درود بر روسیه قهرمان مرگ بر عرب گریان کثیف اوکراین نابود خواهد شد
مغز براندازان هم اکنون
میراژهای فرانسه هم اومدن پای کار
پوتین به پایان سلام کن.

مغز براندازان یکسال پیش
تانک های لئوپارد آلمانی اومدن پای کار
پوتین به پایان سلام کن.

تشخیص
مایعات فراوان لطفا.
پاسخ ها
طوفان الحماقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ارتش دوم دنیا هههههههههههههه
درود برزلنسکی قهرمان
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
وضعیت متخصص مغز اول صبح
نیاز یه یک عدد ساندیس با کیک

هنگام ظهر دو عدد ساندیس با نون لواش

هنگام شام یه عدد ساندیس

تشخیص افت دائمی قند خون و عدم کارکرد صحیح مغز

درمان: ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
طوفان نظرت راجع به ارتش اول دنیا و افتضاحش در افغانستان و بلاتکلیفیش در عراق ، چیه ؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ناتو با کل ارتش پوشکی خودش در مقابل روسیه کم آورده
توی دوران مدرسه گاهی یه قلدر با یکی از بچه های ضعیف چپ می افتاد ، یکی دیگه از قلدرها برای حمایت از بچه ضعیف بهش دلداری میداد و فنون دفاع شخصی بهش یاد می داد البته کار بدی نبود ولی باعث می شد همیشه پای چشمای اون بچه ضعیف بادمجون کاری باشه الان وضعیت اوکراین این شکلیه .. باید کشورهای مصلح جهان به اوکراین بعد از آتش بس قول بسته های تشویقی بدهند و از آنها بخواهند از مقداری از خاک خود صرف نظر کنند
روسیه قبلا هم گفته بود قصد حمله به کشور اوکراین را ندارد آزموده را آزمودن خطاستد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
آمریکا کشور غیر قابل اعتماد
مهم تضعیف روسیه و فروش سلاح های امریکایی است.
فرانسه در دام امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
همینطور آلمان
کاخ کرملین فقط یه بمب اتم‌ میخواد ، خیلی طولش ندین دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
دوران بزن درو تمام شده اگر خوابی بیدار شو
خوب نگرانی شما یا خوشحالی شما برای چیست .مگر حلوا پخش میکنند وشما عقب افتاده اید.
قدیمیا همیشه می گفتن زمین گرده ها..... یک زمانی روسها با لشکر کشی و چشم پوشی غربیها ایران را چند پاره کردن حالا همین بلا دارد سر خودشون میاد اکراین و چند کشور دیگر از دستشون رفت... حالا میفهمن چقدر سخته دیدن این اوضاع
این میراژ ها هم مثل آهن قراضه های f16 منهدم و تکه تکه خواهد شد
آمریکای بدبخت سرجمع فقط بخاطر انهدام یک کارخانه موتور سازی خوشحالی؟
کل اوکراین که ویران و تخریب شده
امریکا در عرض 20 روز عراقی که به مراتب از اوکراین مجهزتر بود را اشغال کرد حالا بیش از 2 سال از حمله روسیه می گذرد روس ها نیمی از مناطقی را که بدست اورده بودند از دست دادند و حالا به سختی 14 درصد را در اختیار دارند، چندصد هزار کشته و زخمی داده اند بیش از 70 درصد تجهیزات عظیم نظامی قابل استفاده که در اختیار داشته اند را از دست داده اند، عجب قدرت نظامی بود این روسیه!!
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
عزیزم اونها در حال جنگ با ‌کل ناتو هستند نه عراق تحریم شده ورشکسته نگران نباش روس‌ها همانی هستند که ناپلئون و هیتلر را به خاک مذلت کشیدند ناتو را هم سر جایش می نشانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قبل از حمله آمریکا، عراق ۱۰ سال تحت تحریم شدید غرب و سازمان ملل بود، قدرت نظامی‌اش در جنگ با ایران و سپس کویت تضعیف شده بود. در حمله به کویت یک بار ناتو به سختی این کشور رو کوبیده بود. بعد هم ناتو بهش حمله کرد نه فقط آمریکا. اما تمام غرب در حال حمایت نظامی،
.سیاسی و اقتصادی از اوکراین هستن . البته چون زندگی خرج داره نباید اینا رو بفهمی
ناشناس
| Norway |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
اوکراین همزبان روسهاست و همسایه دیوار به دیوار روسیه و نفوذ روسیه در اوکراین و شناختش اصلا قابل مقایسه نیست با عراقی که هزاران کیلومتر با امریکا فاصله داره یعنی کار روسیه به مراتب ساده تر بوده ولی الان یک هواپیمای روس جرات نداره وارد حریم هوایی اوکراین بشه و در جنوب هم کشتیهای روسی زیر ۳۰۰ کیلومتری اودسا نمیان حالا اینجا هی برای روسیه تبلیغ میکنن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ناشناس ۱:۵۲ ، به اربابت آمریکا بگو یک هفته از دلقک حمایت نکنه تا ببینی چه بلایی سر دلقک میاد مثل صدام دلقک پرونده دو روزه پیچیده خواهد شد نه بیست روزه
عراق کجا اوکراین کجا عراق به ایران و کویت حمله کرد تحریم شد ضعیف شد بعد آمریکا اشغالش کرد واقعاً دیگه شورش را در آوردید
اسراییل مانند اوکراین با طناب آمریکا تو چاه رفت و حالا مثل خر تو گل گیر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خیلی زود تاریخ را تحریف میکنید
این حماس بود که مثل پوتین حمله را شروع کرد
به این زودی شیرنی که خورده بودید را فراموش کردید
عزیزان من درتشخیص سیاست درست جهانی وحمایت ازآ ن بهتر است عصای کور کورانه نزنیم ......! سیاست روسیه درجهان براین نکته استواراست که سفره بهره کشی امپریالیسم جهانخوار را ازکشورهای جهان سومی جمع کند.البته اگرخودشون بخواهند.
وهمیشه هم به زیرساخت های آن کشور کمک میکند.تاروی پای خودشون بایستند....!
آمریکا وغرب .سیاستش درجهان کشورهای جهان سوم . هرچند تی
ارتش دوم دنیا هنوز بعد از دو سال نتونسته حریم هوایی امن برای خودش ایجاد کنه و هواپیماهای اکراین تو خط مقدم دارن مانور میدن
توی یک ماه بیشتر از 200 دستگاه تجهیز سنگین به اضافه کلی سرباز از دست داده
یادوآوری میکنم اروپا و آمریکا تجهیزات حداقل بیست سال پیش رو دارن به اکراین میدن نه تجهیزات جدید با برد بالا که بتونه پایتخت رو هدف قرار بده
این جنگ واقعا بزرگترین آبروریزی برای روسیه بود و کل ابهت روسیه رو ازبین برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
چون روسیه در حال جنگ با کل ارتش اروپاست
جالبه که پوتین خودش در باتلاق اوکراین گیر کرده به امریکا نسبت میده.
سلام ارتش قهرمان اوکراین با انگیزه و روحیه بالا با رهبری زلنسکی شجاع برای دفع تجاوز روسیه اشغالگری که در کارنامه خود سابقه اشغال کشورمان را نیز دارند هستند و این وعده الهی است صرفنظر از دین حق همیشه پیروز خواهد شد.
بدشناسی اکراین در داشتن همسایه بد هست و اگر شکست بخورند وای به حال دیگر همسایه های آن ، تصور دنیایی که روسیه ابرقدرت آن باشند برایم خوفناک هست ، کاش روسوفیل ها توضیح دهند خدمت آنها به دنیا چه چیزی بوده است
لعنت به روسیه اشغالگر انشاالله اوکراین پیروز میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست